شرط می بندیم شما نیز در این نقطه و یا نقطه ای دیگر از زندگی تان با دکوراسیون سبک بوهومیان برخورد کرده اید. این سبک تشکیل شده از ترکیب عناصر و لایه بندی الگوهای مختلف قابل تکثیر و چند فرهنگی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که در خود دارد محال است از آن بگذرید و به این سادگی فراموشش کنید. واژه بوهومیان یا به گویش معمول بوهو ،به فردی دلالت می کند که با سایر افراد اجتماع تفاوت دارد و اغلب درگیر هنر و کارهای هنری است همین ویژگی این سبک را گزینه ای عالی برای طراحی فضاهایی غنی از زیبایی های بصری و آرامش دهنده می کند. اما چگونه این سبک را بدون اینکه ناموزون و به هم ریخته شود در منزل و یا فضای داخلی خود اجرا کنیم؟

پایه ساده:  

برای ایجاد دکوراسیونی خالص با یک رنگ پایه ساده با تناژ خنثی و خاکستری شروع به کار کنید.انتخاب رنگ خنثی با تناژ خاکستری به شما اجازه می دهد تا رنگ چاشنی خود را بدون اینکه توجه چندانی را جلب کند در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.در سبک بوهمیان استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود تا رنگ چاشنی تان بیشتر جلب توجه کند. تن های خاکستری را با رنگ های متضادشان مخلوط کنید و هارمونی ای آرامش بخش را به نمایش بگذارید.به کار بردن رنگ و تنالیته های بسیار روشن ممکن است باعث شلوغ و پر زرق و برق جلوه کردن خانه ی شما شود و در دراز مدت باعث خستگی چشمتان شود، هنگامی که صحبت از دراز مدت می شود همیشه تن های خنثی بهتر عمل می کنند و انتخاب هوشمندانه ای محسوب می شوند.

گیاهان خانگی:

گیاهان خانگی و بوتانیکال ها کاملا با سبک بوهمیان سازگار هستند استفاده از گیاهان روشی ساده و مقرون به صرفه برای ایجاد مکانی زنده و ارام و اضافه کردن بعد به فضا هستند. افزودن گیاهان باعث تصفیه هوای داخل خانه شما می شود و همچنین رنگی زنده و شاداب بدون تداخل با تم رنگی خانه ی شما به فضا اضافه می کند. آویختن  گیاهان از سقف یکی از جالب ترین اکسسوری های سبک بوهومیان است که در هر خانه ای با این سبک دیده می شود و همچنتین راهی زیبا و جذاب برای اضافه کردن هیجان و عمق به خانه ی شماست.

 

بازی با الگوها:

ترکیب و آمیختن الگوها و نمونه های مشابه به هم یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش هایی است که می توانید سبک بوهومیان را در حالی که امضای منحصر به فرد و فراموش نشدنی شما را در بردارد، به خانه ی خود بیاورید. استفاده از قالیچه هایی با کنتراست های متفاوت و استفاده از کوسن های رنگی با طرح ها و بافت های مختلف و تزریق الگو های مختلف بر روی هم کلید این سبک است.با ایجاد کنتراست و ترکیب الگو ها، اشکال، اندازه ها و استایل های مختلف به آسانی می توانید فضایی زنده و بوهومیان را به وجود آورید. همانطور که پیش تر گفته شد تم رنگی خود را همیشه تمی با ثبات و خنثی نگه دارید تم های رنگی ای را انتخاب کنید که امضای منحصر به فرد شخص شما باشد و در تمامی المان ها و اکسسور های شما ظاهر شود. از تم های تیره تر برای رنگ چاشنی خود استفاده کنید رنگ هایی مانند بنفش تیره ،سبز زمردی، شرابی و…

استفاده از مبلمان کوتاه:

شاید عجیب به نظر برسد اما به هر میزان که شما به زمین نزدیک تر باشید به همان میزان نیز به خلق استایل بوهومیانی صحیح در فضای خود نزدیک هستید.مبلمان هایی با ارتفاع گشتی کم و پر شده از کوسن های راحت و پفکی و صندلی های مهمان گرم و نرم  را در نظر بگیرید. و اگر نشستن بر روی زمین را ترجیح می دهید و تمایل دارید تا از مبلمان استفاده نکید، حتما یک فرش راحت را روی زمین پهن کنید و ان را پر از کوسن ها و بالشتک با طرح سایز و سبک های مختلف نمایید.

قدمت وسایل را بیابید:

متریال ، مبلمان و اکسسور ها در سبک بوهومیان باید به گونه ای به نظر برسند که قبل از امدن به خانه ی شما زندگی دیگری در جایی دیگر داشته اند بنابراین منبع هر وسیله ای رابیابید و آن وسائلی را انتخاب کنید که تاریخچه ای شخصی پشت خود دارند،حتی اگر آنها را در حراجی محلتان خریداری کرده اید و نمی دانید که از کجا می آیند.

از مینیمالیسم دوری کنید:

استایل بوهومیان بر خلاف سبک مینیمال درباره ی خلق فضایی سفید و ساده نیست بلکه برعکس درباره ی حداکثر سازی مطلوب وسایل و آیتم هاست.استایل شخصی خودتان را نیز به فضا تزریق کنید و اطمینان حاصل نمایید که تمام چیز هایی که دوست دارید و در طول سالیان جمع اوری کرده اید، در معرض نمایش قرار گرفته اند.استایل بوهو درباره ی به نمایش گذاشتن تمام خورده ریز ها و گنجینه هایی است که هر کدام داستان خود را بازگو می نمایند  فقط اطمینان حاصل نمایید که به اندازه کافی دیوار و فضای اضافی برای به نمایش دراوردن آثار هنری تان دارید.خانه ای با استایل بوهومیان نباید شباهتی به خانه ی یک کولی و ذخیره کننده داشته باشد زیرا در خانه ی بوهومیان هر وسیله ای برای هدفی گردآوری شده و منظوری مشخص دارد اما با این حال نباید درباره ی جاگذاری اشیا با وسواس عمل کنید.

فلزات و ایننه جات:

آهن الات و آیینه جات نشانه های بارز دکوراسیون داخلی بوهومیان هستند مخصوصا برای طراحی خانه ای به سبک بوهومیان مدرن که درخشان تر و بزرگ تر جلوه کند آیینه جات کاربرد بیشتری خواهند داشت.. برای چالش DIY( خودتان انجام دهید )نظرتان راجع به ساختن آیینه ای با موزاییک و منسوجاتی که گرد آوری کرده اید چیست؟

لابه ها:

بر روی دکوراسیون های خود لایه بندی کنید.فرش،کوسن، به تمامی آیتم های خود لایه ای جدید از پارچه، بافت،قالی ،بالشتک و… اضافه کنید سبک بوهو تمام در مورد لایه بندی است. لایه بندی همچنین یکی از بهترین راه ها برای پنهان کردن مبلمانتان در حالتی است که ممکن است در بهترین شرایط خود نباشند و شما می توانید بسیار هوشمندانه آنها را با پارچه های چند منظوره شیک و بافتنی بپوشانید. دکوراسیون بوهومیان باید به جای یک ظاهر چندین ظاهر داشته باشد که بیننده در اولین نگاه نتواند تمامی آن ها را با هم ببیند با اضافه کردن لایه هایی از بافت ،متریال و رنگ اطمینان حاصل نمایید تا بازی بصری مناسبی را برای بینندگان خود راه انداخته اید.

اکسسوری های هنرمندانه:

اکسسوری ها باید حتی اگر سفر نمی کنید این حس را منتقل کنند  که شما اهل سفر هستید. اشیا و اکسسور های هنری هیجان بیشتری به فضای شما می دهند و فرصت های مناسبی را برای صحبت درباره ی هنر در خانه ی شما به وجود می آورند.با اشیایی شروع کنید که معمولی نیستند و شاخص هستند. آن ها را نمایان تر از باقی مبلمان خود کنید.

اگر شما اهل سفر به دور دنیا و جمع آوری انتیک ها ،اشیا و عتیقه جات نیستید سفری کوتاه به عتیقه فروشی محل خود داشته باشید و اکسسور های سبک بوهومیان خود را تکمیل کنید.